فناوری نانو و کاربرد آن در سجاده فرش

از الیاف و نخ در تولید فرش استفاده می شود. می توان برای بهبود خواص الیاف و در نتیجه افزایش کیفیت فرش از فناوری نانو در مراحل ریسیدن نخ و الیاف استفاده کرد. میتوان از این فناوری در مراحل تولید الیاف به علاوه، رنگرزی و تکمیل پایانی کالای موجود استفاده کرد.

تفاوتی ندارد که الیاف برای بافت سجاده فرش به کار می رود یا اینکه برای تولید فرش، میتوان از فناوری نانو برای تولید با کیفیت تر فرش سجاده ای نیز استفاده نمود.

میتوان گفت بیشتر فرش های منازل مشکلاتی را به همراه خود دارند که می توان به وسیله ی دستاوردهای این علم انها را بهبود بخشید. میتوان به وسیله ی نتایج علم نانو شیمی فرش هایی با ویژگی های بینظیر مثل خواص ضد لک، ضد میکروب، ضد آب، ضد بو، و کندسوز شدن الیاف آن به دست آورد.

استفاده از ای خواص در تهیه فرش مسجد باعث استفاده ی طولانی مدت از این محصول می گردد.

 

نانو تکنولوژی در صنعت فرش

یکی از وسایلی که در منازل ما از دیرباز کاربرد داشته است، فرش است که به دلیل حساسیت بر داشتن کیفیت و زیبایی از طرف کاربران، باعث شده است که دستاوردهایی در این حوزه در جهت بهبود کیفیت آنها صورت بگیرد.

امروزه به دلیل حساسیت های پوستی و تنفسی ناشی از تماس مستقیم مصرف کننده با نخ خاب و پرز فرش، استفاده از فرش هایی با تکنولوژی نوین و پیشرفته ای همچون نانو تکنولوژی رونق زیادی پیدا کرده است.

 

علت استفاده از فرش های آنتی باکتریال یا نانو

1- فرش های آنتی باکتریال، خواص مهمی همچون ضد قارچ، ضد بو و ضد حساسیت را داراست. این فرش ها مناسب برای افراد بیماری است که از حساسیت های پوستی و چشمی و تنفسی برخوردار هستند و باید بسیار در رابطه با محیطی که در آن قرار می گیرند توجه به عمل آورند.

همچنین کودکان به دلیل تماس مستمری که با سطح فرش دارند اگر در مجاورت فرش های نانو قرار بگیرند کمتر در معرض اسیب قرار می گیرند .

2- فرش نانو خاصیت دفع مایعات را دارد، و ضد لکه است. اگر لکه ای روی فرش ایجاد شود ، به راحتی در اثر تابش نور خورشید از بین خواهد رفت.

 

ویژگی های یک فرش نانو

1- این فرش ها امکان پالایش هوا و جذب گازهای سمی را فراهم می آورند. گازها توسط این الیاف جذب شده و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مواد آلاینده توسط فرش تجزیه می شوند.

2- خاصیت خود تمیز شوندگی دارند:

این خاصیت به این گونه است که در برابر نور خورشید و نورهای معمولی داخل منزل فعال می شود.

3- در صنایع نساجی از این فناوری در تولید فرش و پتو استفاده می شود به گونه ای که وقتی این محصولات در تماس با سطح بدن قرار دارند.این مواد از رشد میکروب بر روی سطح الیاف جلوگیری می کند.

 

 

 تولید فرش یا سجاده فرش با فناوری نانو هزینه ی بالایی دارد، اما در مقابل، ارزش افزوده ایجاد می کند که می تواند جبران کند.


 توصیه به اران فرش نانو

برای اینکه در عملیات لکه زدایی از فرش سرعت داشته باشید،لکه را از روی فرش برداشته و ان را در مقابل نور قرار دهید تا بقایای لکه از روی فرش زدوده شود.نانو موادی که در تولید فرش های نانو به کار می رود، دارای بنیان معدنی طبیعی است و به همین دلیل به راحتی در طبیعت قابل بازیافت است.

 

 معرفی سجاده فرش کد 50348

 

 

مشاوره ی رایگان جهت فرش سجاده ای : 

 09133611739  خانم بزرافشان
 09131630120 آقای یوسفیان 

کانال تلگرام سجاده فرش


 سجاده فرش,سجاده فرش کاشان,فرش سجاده ای مسجدی,قیمت فرش مسجدی, اینترنتی فرش سجاده ای,فرش مسجد,فرش سجاده ای ستاره کویر یزد,فرش مصلی,فرش حسینیه


سجاده فرش مسجدی نانو ,سجاده ,استفاده ,الیاف ,فناوری ,تولید ,فناوری نانو ,دلیل حساسیت ,نانو تکنولوژی ,نانو برای ,برای تولید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اموزش و مطالب پارادوکس طلایی ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت محدود - ثبت فوری شرکت چرت نویس parkouiran.ir جدید ها