راههای رسیدن به امیدیه :

از تهران تا امیدیه را مي‌توان از سه طريق هوايي، جاده‌اي و ريلي طي كرد.

مسیر هوایی: اگر قصد سفر به امیدیه از طريق مسير هوايي را

مکانهای دیدنی امیدیه و موقعیت جغرافیایی:

اميديه در بخش انتهايي دامنه ي سلسله كوههاي زاگرس و در جنوب شرقي استان خوزستان بين 49 درجه و 18 دقيقه تا 50 درجه و 2 دقيقه از نصف النهار گرنويچ و بين 30 درجه و 20 دقيقه تا 31 درجه و 1 دقيقه عرض شمالي از خط استوا قرار دارد . ارتفاع آن از سطح دريا حدوداَ 26 متر و فاصله آن تا اهواز – مركز استان – تقريباَ 126 كيلومتر است . آب و هواي منطقه گرم و در فصل گرما به عنوان یکی از گرمترين نقاط كشور معروف است.

 

تاریخ پیدایش:

 

  شهرستان اميديه كنوني از زمان كشف نفت و گاز در سال 1279 شكل گرفت و ابتدا به سي برنج معروف و سپس عميديه به معناي(محل سر داران)و بعد ها به اميديه به معناي(شهر آمال و آرزوهاي تحقق نيافته)مرسوم گشت. امیدیه با بیش از 97000 نفر جمعیت و شامل دوبخش مرکزی و جایزان،3دهستان و 62 روستای مسی می باشد.

مساحت آن 2130 کیلومتر مربع برآورد شده است. این شهرستان در منطقه آب هوایی گرم و خشک قرار گرفته، مکانهای دیدنی امیدیه مثل رودخانه های مارون و زهره باعث سرسبزی دشت های این منطقه شده اند، و منجر به بدست آمدن محصولاتی نظیر گندم،جو،برنج،کلزا،یونجه،سبزی و صیفی جات،خرماو… شده است. ساکنین آن طوایفی از عرب،لر،ترک،بختیاری و …در کنار یکد

داريد مي‌توانيد مستقيم از تهران به سمت اهواز پرواز كنيد. از اهواز تنها 131 كيلومتر است و مي‌توان اين فاصله را به صورت زميني طي کنید.

 


 

مسير جاده‌ای: اگر مسير زميني را براي سفر به امیدیه انتخاب كرده‌ايد، از اينكه مجبور هستيد مدت زمان زيادي را در خودرو بگذرانيد ناراحت نباشيد، چون در سفر جاده‌اي از تهران به امیدیه مناظر زيبايي را شاهد خواهيد بود و از استان‌هاي قم، مركزي، لرستان هم در طول مسير عبور مي‌كنيد.

روزانه تعداد زيادي اتوبوس در مسير تهران به سمت خوزستان و اهواز در تردد هستند و تقريبا همه تعاوني‌ها و شركت‌ها حمل و نقل مسافر در اين مسير فعال هستند. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران تا امیدیه حدود 950کیلومتر است.

 

منبع: پرشین ویزیت


زندگی،ساختنی است!!! امیدیه ,مسير ,تهران ,اهواز ,دقيقه ,درجه ,دیدنی امیدیه ,مکانهای دیدنی ,مکانهای دیدنی امیدیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم و سریال ( کره ای. چینی . تایلندی) خرید عمده لباس،فروش عمده لباس Nill_daily kapcolab مجله تفریحی خبری سرگرمی ایرونی آرتا الکتریک دانلود سرا جهان درون